Stoppen met gelnagels?

Dag lieve beauties!

Al iets langer dan een jaar heb ik gelnagels. Ik draag ze met trots en krijg er enorm veel goede commentaren op tijdens mijn werk (receptionist). Helaas begint het na een jaar toch te kriebelen om ze te verwijderen.

Waarom? Hoor ik jullie vragen. Wel, er zijn verschillende redenen en ik vraag me af of jullie er ook zo over denken.

Gelnagels

1. Eerst en vooral; Na 2 weken is de pret over. Ze zeggen wel dat je je nagels tot 3 weken kunt houden en dat is ook wat ik doe. Helaas groeien mijn nagels blijkbaar enorm snel en na 2 weken heb ik een ongelooflijk lelijke uitgroei, die heel goed opvalt wanneer ik full color gelnagels heb. Een French Manicure is dan weer een andere zaak. De uitgroei valt inderdaad minder op. Maar als ik heel eerlijk ben, vind ik de French persoonlijk wat saai.  Om dus mijn gelnagels mooi te houden, zou ik elke 2 weken al mogen gaan naar de nagelstyliste.

IMG_1850

Deze nagels heb ik al sinds 5 september.

2. De kwaliteit van mijn nagel verminderd. De laatste tijd kraken mijn eigen nagels af onder het gel. Op de onderstaande foto’s zien jullie wat ik bedoel. Hierdoor blijf ik vaak haperen aan kleren. Ook heb ik een zeer broze wijsvingernagel en plooit deze na 2 weken de gel er half af. Wat opnieuw zorgt voor pijn. 😦

IMG_1849

IMG_1851

Bij mij is er dus een alarmbelletje afgegaan.

– Ten tweede: het geld. Elke 3 weken 40 EUR betalen, is best veel. Ik heb er inmiddels al meer dan 500 EUR aan gespendeerd in 1 jaar tijd.  Denk maar eens aan wat je elke 3 weken voor 40 EUR kan betalen? Een nieuw kledingstuk, nieuwe lippenstift van Chanel, nieuwe weet ik veel wat ons hartje maar begeert. Zoals ik al zei groeien mijn nagels zeer snel uit dus ik zou eigenlijk al elke 2 weken moeten gaan. En 80 EUR in een maand is nu ook wel teveel van het goede. To be honest..

3. Ik wil weer mijn eigen nagels verzorgen! Voor ik gelnagels had, lakte en verzorgde ik mijn nagels zelf elke dag. Nu wordt het voor mij gedaan en het jeukt om zelf weer aan de slag te gaan met nagelriem olie, vijlen , top coats en lakjes.

Ik heb een heel jaar supermooie nagels gehad.. Ik hoop maar dat ze snel genezen en dat ik er weer plezier kan aan beleven.

Ik heb nu nog gelnagels en ik ben van plan het zelf weg te vijlen binnen enkele dagen.

Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes,

Delphine.

Een gedachte over “Stoppen met gelnagels?

Geef een reactie

