Sephora Sephora!

Hi lieve lezers!

Een tijdlang heb ik gezocht naar dé perfect foundation!

Ik heb al verschillende geprobeerd ( van Guerlain en Chanel naar Essence.) Van Guerlain was ik zeer tevreden, maar een mens wil altijd eens iets anders.

Vorig jaar ging ik een aantal dagen naar Parijs en ben ik de Sephora binnen geweest. Ik kan zeggen dat ik daar dé perfect foundation heb gevonden! Uiteindelijk heeft de verkoopster mij helemaal gemaquilleerd en een Pressed Compact Powder aangesmeerd. Het slim mens!

Sindsdien ontbreken deze twee schatjes nooit meer in mijn make-up zak.

IMG_1898
Van links naar rechts: Sephora Matifying Pressed Powder (Clair light n° 20 – Cream) en De Sephora Lightening and Hydrating Foundation. (Clair Light n° 20 – Ivory)

Benieuwd naar het resultaat?

Ik breng de foundation altijd aan met een borstel. Ik ben van mening dat je de foundation goed egaal kan uitsmeren en je toch merkt dat je foundation op hebt. Je ziet altijd nog wel een “laagje foundation’ liggen op je huid. Bij mij toch! Daarom waardeer ik mijn pressed powder enorm want deze maakt mijn huid mat en voorkomt dat het gaat glanzen. Als je je foundation uitsmeert met je vingers/ spons, is je foundation al heel uitgesmeerd en zie je het ‘laagje niet meer’. Hmm, lastig uitgelegd. Nuja!

Dit is ik zonder make-up. Ik krijg wel vaak te horen dat ik best een egale huid heb met rode wangen. Ik droeg in de zomermaanden geen make-up en eigenlijk moet ik bekennen dat dit mijn huid enorm goed heeft gedaan.

IMG_1887

Even goed uitvergroot zodat jullie het goed kunnen zien.  Ik hoop dat jullie het verschil kunnen zien omdat ik net voor mijn raam het meeste licht heb.

Daarna bracht ik de Foundation aan met een foundation borstel van Gosh. Waar ik trouwens zeer tevreden over ben.

IMG_1903Als je dicht kijkt zie je best wel een foundation laagje op mijn huid liggen, puur omdat de glans op mijn gezicht  nog moet worden mat gemaakt.

Daarna ging ik met mijn grote brush van de Hema ( werkt ook prima) en compact powder van Sephora over mijn gezicht.

Tadaa!!

20130919_122300

Bye bye oneffenheden!

Of ik tevreden ben?! Ja zeker! De volgende die nog eens naar Parijs gaat mag deze van mij gerust meenemen naar België!
Ik gebruik geen blush meer omdat ik zowieso al rode wangen heb ( valt meer op in minder licht).

Helaas is Sephora niet verkrijgbaar in België en ik dacht ook niet meer in NL ? Spijtig dat zo’n goede merken verhuizen uit ons land 😦

Wat zijn jullie ervaringen met Sephora?

4 gedachtes over “Sephora Sephora!

Geef een reactie

