How to: Zelf gelnagels verwijderen!

Hi lieve lezers!

Ik heb jullie al eerder verteld dat ik mijn gelnagels zelf ging verwijderen. Ik droeg ze al een jaar en ik was het beu. Ze gingen kapot, werden broos, ik had al 1x schimmel gehad door een nagelstyliste die ik eigenlijk niet zo goed kende etc.

Ik zal jullie stap voor stap uitleggen hoe ik dit heb gedaan, zodat de doe-het-zelvers onder ons een idee hebben!  Prepare for a looooong journey!

Afbeelding

Voor ik begin wil ik graag benadrukken dat je eigenlijk het best naar een nagelstyliste gaat. De kans zit erin dat je je nagels zal beschadigen. Daar geven ze je een speciale behandeling om je nagel ” sneller te doen genezen’ enzo, maar eerlijk gezegd denk ik dat je nagel zowieso beschadigd zal zijn. Aan de andere kant, niet iedereen wil nog eens betalen hiervoor (al is het wel zeker de moeite waard!) en trekken gewoon hun nagels af, omdat ze niet beseffen dat dit nog schadelijker is. Als je toch wat ervaring hebt met vijlen en je het echt zelf wil doen, is het beter om op verschillende websites te lezen hoe je het nu het makkelijkst zelf kan doen. Liever dit dan eraan gaan trekken of bijten!

You ready? Here we go!

Benodigdheden:
– Grove vijl en fijnere vijl
– Nagel block polisher
– Bokkenpootje
– Nagelriemolie en nagelolie tegen beschadigde nagels
– Eventueel nagelverharder

Stap 1: Vijlen!

Je begint met een grove vijl (Ik heb een banana vijl, lijkt mij het gemakkelijkst) de bovenste laag eraf te vijlen. Je vijlt van links naar rechts en daarna van boven naar onder. In het begin lijkt er maar geen einde aan te komen, maar eens je het kleur hebt weg gevijld gaat het snel!

Afbeelding

Ik vijl niet al het gel eraf. Ik laat nog een heel dun laagje op mijn nagel liggen. Zo voorkom je dat je ten eerste al te ver in je nagel gaat vijlen en ten tweede, dat je je nagel nog een beetje op lengte kan houden. Als al het gel eraf is, merk je direct dat je nagel zo dun en broos is, dat je wel genoodzaakt bent om het volledig af te knippen.

Uiteindelijk vijl ik alles effen, zodat er geen hoogteverschillen meer zijn.Afbeelding

Stap 2: Nail Block Polisher!

Na het vijlen gebruik ik de Nail Block Polisher om mijn nagels te gaan , ja inderdaad, ‘polijsten!’
Met deze nagel blok verwijder je de laatste losse velletjes/stukjes gel op je nagel. Dit mag gerust hard gepolijst worden. Als je pijn hebt tijdens deze stap, heb je te ver gevijld en raad ik je aan om deze stap over te slaan.

Afbeelding

Na deze stap voelen je nagels weer effen aan. Deze nagel blok kun je verkrijgen in de professionele ‘nagelstyliste winkels.’ of groothandels. Na deze stap, of er net voor kun je met een bokkenpootje je nagelriemen gaan terugduwen en overbodige velletjes gaan verwijderen, Indien nodig.

Almost there: Stap 3: Nagelriemolie en Herôme!

Vanaf je klaar bent met het vijlen, polijsten en het bokkenpootje kunnen we aan de slag met nagelriemolie.
Je kan deze al in de Kruidvat kopen van Herôme, Essence of een ander merk.

Ik heb de Jean Marin Cuticle Oil aangekocht, waar ik gewoon tevreden over ben. Handig om het gebruiken en het ruikt wel lekker. Deze heb ik aangekocht in een groothandel.

Afbeelding

Naarna ben ik met mijn Herôme ‘ Exit Damaged nails’ over mijn nagels gegaan. Het is een druppel per nagel, die moet worden ingemasseerd. Ik heb het nog maar 1x gedaan dus ik heb geen idee of het effectief werkt of niet. Het ruikt een beetje naar citroenen! Ik vermoed dat ik er iets van 10-12 EUR voor heb betaald en het flesje lijkt een beetje op de nagelriemolie van Jean Marin.

Afbeelding

Nadat dit alles is ingemasseerd en ingewerkt, heb ik nog even de Herôme nagelverharder aangebracht op mijn nagels.

Voila, dit was een heel bericht. Nogmaals, als je niet zeker bent van je stuk, ga dan naar een nagelstyliste, puur om verdere beschadiging te voorkomen. Ik hoop dat jullie hier iets over hebben bijgeleerd en voorzichtig aan de slag kunnen hiermee.

Dit is nu trouwens hoe mijn nagels eruit zien. Ze zijn echt volledig om zeep, maar dat kon ik al raden toen ik vorig jaar aan de gelnagels begon.

Afbeelding

3 gedachtes over “How to: Zelf gelnagels verwijderen!

    • beautybydelphine zegt:

      Bedankt! Uiteindelijk is het best verslavend en het is zooo mooi, zolang je het volhoudt! Eens je ermee stopt is het wel even hard omdat het allemaal zoveel verzorging nodig heeft en zo zwak is. Ahja, bijgeleerd! 😀

Geef een reactie

