Kruidvat Professional Make-up brushes!

Hi lieve lezers!

Zoals ik al eerder vermeld heb, houd ik van make-up kwasten, maar investeer ik gewoon niet in een echte goed kwalitatieve set. Ik heb wel even voor de komende maanden geïnvesteerd in een budget oplossing: Kruidvat professional make up brushes!

20131216_155907

Van boven naar onder:

– Blusher brush ( 5.99 EUR)
– powder brush ( 6.99 EUR)
– Eyeshadow brush (2.99 EUR)

Hoe bevallen ze?

Blusher:

20131216_155803

Ik had eigenlijk nog geen degelijke blush/bronzer kwast in mijn stash. Shame on me! Nu merk ik wel effectief het verschil met een gewone kwast, je kan véél nauwkeuriger te werk gaan. Hij pakt de make-up materie goed op en hij is handig in gebruik.
De haartjes van de brush zijn wel helaas niet zo zacht als ik gehoopt had. Kwasten moeten van mij gewoon heel zacht zijn en daarin stelt dit merk mij wel een beetje teleur.

Powder:

20131216_155742

Hier hetzelfde probleem, de haartjes zijn niet zo zacht als ik zou willen. Toch doet de kwast prima werk. Ik gebruik deze vooral voor mijn compact powder, die ik elke keer aanbreng als ik foundation gebruik. De borstel past ook supergemakkelijk in je hand.

Ik heb dezelfde soort borstel gehad, maar dan van de hema. Dit kwaliteit is wel beter dan de kwasten van de hema moet ik eerlijk bekennen.

Eyeshadow:

20131216_155815

Deze borstel gebruik ik constant! Ik heb een gelijkaardige van de Bodyshop en ik ben veel meer tevreden van dit borsteltje. Als jullie nog een oogschaduw kwast zoeken, dan kan ik deze alleen maar aanraden! Voor maar 2.99 heb je echt kwaliteit. De (wel zachte!) haartjes vallen niet uit ( al durft er al eens eentje wat uitsteken) , de make-up wordt goed opgenomen en alles kan nauwkeurig aangebracht worden. Ja, ik ben zeker fan van deze brushes!

Op de verpakking van deze make-up borstels staat er een compacte uitleg over wat je met welke borstel moet aanbrengen. De haartjes zijn 100 procent natuurlijk ( al voelen ze niet 100 natuurlijk aan.)

Een leuk details: op de borstel zelf staat wat je met die borstel moet doen, kijk maar:

20131216_155949

Voor de beautynerds onder ons is dit een peace of cake, maar zo kunnen beginners ook gewoon leren welke kwast voor welk deel op het gezicht is.

Er zijn meerdere kwasten ( ook voor oogschaduw), maar ik heb enkel deze 3. De kwasten kunnen elke week gereinigd worden met een Kruidvat reinigingsvloeistof voor make-up kwasten. Deze heb ik niet aangekocht.

Zijn jullie nu overtuigd?

3 gedachtes over “Kruidvat Professional Make-up brushes!

Geef een reactie

