Daily Routine: Droog krullend haar verzorgen!

Hi lieve lezers!

Sinds 1 december gebruik ik géén stijltang meer! Een hele stap in mijn wereld want ik gebruikte elke dag mijn stijltang! Ik heb van nature krullen, soms enorm dikke papillotten en soms zakken ze gewoon wat zwaarder door. Mijn krullen zijn heel droog, daarom gebruik ik best veel producten om het te verzorgen!

Eerst en vooral was ik het om de 2-3 dagen. Ik kan makkelijk 3 dagen mijn haar niet wassen. Het is zo droog dat het gewoon niet vettig wordt. Sexy douchekapje for the win!

Ik was het met de Kérastase Bain Oléo Curl van L’oréal. Wat een wonderbaarlijk product!

IMG_0071

Het product belooft ons:

– Zacht haar

– Je haren niet te verzwaren

– Haar dat niet pluist! ( Yay!)

Het product ruikt nog eens héérlijk ook, dus dit alleen maar een win-win. Ik moet zeggen dat ik héél hard overtuigd ben van dit product. De kostprijs is 18.50 EUR bij een professionele kapper. Ik twijfel nog om een leave-in te kopen hiervan. ( staat op mijn wishlist!)

Mijn conditioner is gewoon eentje die ik nog staan had van in de tijd dat ik mijn haar elke dag stijlde met de stijltang.

John Frieda Full Repair!

IMG_0080

Deze conditioner helpt vooral tegen beschadigd, overhit of gekleurd haar. Ik heb deze nog over dus gebruik ik deze nu ook gewoon op. Het maakt mijn haar ook heel zacht dus ik ben er meer dan tevreden mee.

Soms gebruik ik nog een leave-in créme, maar niet altijd. Meestal helpt een beetje olie ook gewoon. Een goede olie voor alle haartypes is de ‘ Mythic Oil van L’oréal.

20131219_150130

Deze olie belooft het haar niet te verzwaren én geeft het een glans. Je hebt maar 1 pompje nodig en je kneedt het gewoon in je haar. Voilà! Ik krijg vaak complimenten dat mijn haar mooi glanst.

Een nadeel is wel dat het product siliconen bevat. Het was leuker geweest als het natuurlijke producten bevat. De meeste serums en haaroliën bevatten siliconen. Net omdat deze het haar zo zacht maken.

Het product kost best veel, 20 EUR voor een flesje. Maar het flesje bevat dan wel 125 ml, wat wel lekker veel is. De olie kun je elke dag gebruiken, zelfs al was je het niet elke dag.

Daarna maak ik het af met een spray of een mousse. Ik zoek momenteel een goed alternatief voor de mousse (zoals de Kérastase Bain Oléo Curl leave-in), maar ik gebruik nu gewoon mijn producten op.

De L’oréal Studio Silk en Gloss Mousse krullen!

IMG_0081

Deze mousse belooft ons opnieuw het haar niet te verzwaren en is een anti-frizz mousse. Dat is wel waar. Wanneer ik de mousse ( hoeveelheid: ter grootte van een mandarijn) op mijn haar aanbreng, merk ik dat mijn krullen wel goed samenpakken en het niet begint te pluizen.

Mijn krullen voelen helaas wel droger aan en het product voelt ‘ hard ‘ op mijn haar. Mijn krullen voelen heel hard aan. Ik vrees dat dit een beetje eigen is aan een mousse.

Deze mousse bevat wel alcohol, wat mijn haar opnieuw uitdroogt.. Dus het is best een beetje een zoektocht naar een goed product!

Uiteindelijk ben ik wel blij dat ik niet veel werk meer heb aan mijn haar. Gewoon de producten erin en gaan! Mijn haar hoeft niet droog te zijn om de producten er in te kunnen smeren.

Ik neem wel de mousse mee, gewoon omdat ik zeker wil zijn dat ik nog een beetje aan mijn haar kan sleutelen wanneer het niet valt zoals ik wel. Krullen zijn héél onvoorstelbaar you know!

En voilà, dit is het resultaat.

DSCN8018

Dan maar te denken dat ik elke dag mijn haar plat trok met mijn stijltang. Elke 8 weken was mijn haar kapot, het voelt echt zoooooveeeel gezonder nu! ❤

Hebben jullie ervaring met sommige producten? Hoe verzorgen jullie je krullend haar?

2 gedachtes over “Daily Routine: Droog krullend haar verzorgen!

Geef een reactie

