Mixcoco gelish!

Hi lieve lezers!

Nu er de laatste tijd best veel vragen en opmerkingen komen, wil ik graag eens uitleggen hoe ik de Mixcoco Gelish aanbreng.

Ik was eigenlijk best tevreden van het merk, maar nu ik het na een lange tijd weer aanbracht en eens goed bekeek, begin ik een beetje te twijfelen. ( Ofwel komt het gewoon door de kleurtjes.)  Eerst en vooral, ik ben geen professional en heb geen cursus gevolgd. Ik heb het ook allemaal opgezocht op internet en het blad gevolgd.


Stap 1: Vijlen, nagelriemen terugduwen met een bokkenpootje.

IMG_0274

Het bokkenpootje heb ik gekocht in een groothandel. Ik ben de Kruidvat versies beu en ik ben enorm tevreden over deze. De nagelriemolie van Jean Marin is ook van een groothandel, maar deze stap is nog niet voor nu. Ik vijl ook lichtjes op de hoornlaag/oppervlakte van de nagel. Dit kan met een Nail Block Polisher of met een fijne, niet te grove vijl. Hierdoor zal de gelish beter blijven plakken.

Stap 2: Basic coat.

Dit is de laag die de basis legt op je nagel. Door deze laag bescherm je je nagel tegen verkleuring.
IMG_0263

Met deze laag houd je je vingers 4 minuten onder de lamp. Volgens het blad mag je dit 2 minuten doen, maar ik vind persoonlijk de lamp van 36 Watt niet sterk genoeg daarvoor.

Stap 3: Kleurtjeees!

Mijn zus is gek op roze. Dus ik breng een eerste laag aan op mijn zus haar nagels. Daarna houdt ze haar vingers 4 minuten onder de lamp.

Dan breng ik een 2e laag aan op haar nagels en houdt ze dit opnieuw 4 minuten onder de lamp.

Dit is haar favoriete kleur! Zoals jullie zien moet ik nog eens binnen de lijntjes leren kleuren, maar hey! Als je niets doet, kun je ook niet missen hé!

IMG_0271

Ik vind persoonlijk het kleur er wat goedkoop uit zien. Toen ik nog gelnagels had, waren de kleurtjes echt veel mooier en minder ‘ plastiekachtig’. Misschien kunnen nieuwe kleurtjes mij wel overtuigen.

Stap 4: Top Coat

Uiteindelijk breng je de topcoat aan op je nagels. Deze moet ervoor zorgen dat je je gelish niet kan beschadigen en houdt de kleur/gelish er langer aan. Hiervan breng je net zoals met de Base Coat een dunne laag aan en opnieuw houd je je vingers 4 minuten onder de lamp.

IMG_0268

Als afwerking (optioneel) kun je een reinigingslotion of ontsmettende alcohol kopen om met een watje over je nagels te gaan. Zo kun je die plaklaag (die je volgens het blad van Mixcoco niet zou mogen hebben) toch kwijtraken. Ik heb in Brugge in een groothandel deze Sanilotion gekocht en ik ben er tevreden mee.

Ter verzorging kun je nog de nagelriem olie van Jean Marin, die jullie eerder op de foto zagen gebruiken op je nagelriemen. Zo worden ze weer soepeler en kun je ze goed verzorgen. Ze zullen vast wel afgezien hebben.

En tadaaaaa. Zoals ik al zei moet ik nog leren binnen de lijntjes kleuren bij iemand anders. Dit is echt moeilijker dan gedacht. Je kunt de kleur goed zien en ik ben een klein beetje teleurgesteld door de kwaliteit. Het is niet zo mooi als ik had gehoopt of eerder heb gezien bij vrienden en collega’s.

IMG_0273

Ben ik tevreden van deze set?

Ja, eigenlijk wel. Het is een goede beginners set met veel kleurtjes, maar voor je hiermee aan de slag gaat, is het verstandig om op internet informatie op te zoeken hoe je nu best gelish aanbrengt. Je krijgt een stappenplan bij deze set, maar het is zeer bondig en kort. Ik kan Mixcoco aanraden om de uitleg een beetje meer uit te breiden. Tenslotte beginnen wij hiermee van zodra wij deze set hebben gekregen, ook al weten wij totaal niet wat het eigenlijk precies inhoudt. De set is ook te koop op Outspot dus de drempel om deze aan te kopen ligt veel lager.

Indien je vragen hebt waar je maar geen antwoord op vindt of indien het echt niet lukt, is een kleine en bondige cursus zeker niet misplaatst.

* Deze site is inmiddels stopgezet. Hebben jullie meer interesse in Gel en Gelish, ga dan zeker naar mijn nieuwe site: http://choupchoup.com 

9 gedachtes over “Mixcoco gelish!

  1. Helena zegt:

    Hi even een tip voor de randjes, zet de soak off vloeistof klaar op een schoteltje (klein beetje druppelen) en als je over de randen heen gaat pak je een penseel en doop je die in je soak off en hiermee ga je langs de randen. Op deze manier heb je een perfecte manicure ook al kan je niet netjes lakken!

    Hoop dat je mijn uitleg begrijpt.

    Groetjes!

    Ps. Mixcoco is nu op groupon.nl en groupon.be te koop 😀

    • beautybydelphine zegt:

      Ik wilde oorspronkelijk die met 3 kleurtjes maar die was uitverkocht toen ik net overtuigd was 😦 maar ik weet niet of je op groupon ook kon kiezen voor 3,5 of 8 kleuren. Je hebt in ieder geval goede beginnersmaterialen voor een goedkope prijs.

  2. Jolien zegt:

    Ik zou eigenlijk graag je andere kleuren wel eens willen zien 😉
    ik zelf gebruik pink gellac van Pink Beauty Club en ik moet men nagels nooit langer als 2min onder de lamp houden. Als je eens je foutjes herstelt voor je onder de lamp gaat? zo doe ik het ook als ik buiten de lijntjes kleur 🙂

  3. Cindy zegt:

    hoi,

    ik kocht onlangs ook een starters kit van Mixcoco.
    Het is een pakket met 8 kleurtjes, waarvan 1 mijn favoriete kleur aller tijden is nl wijnrood 😀
    Ik heb eerst elk kleurtje eens moeten proberen want ze waren niet te vergelijken met het kleurtje op de dop (mijn favoriete kleurtje is bruin op de dop)
    Ik ben best tevreden met de set maar heb last van een licht plaklaagje dat er maar niet af wil 😦
    Ik lees dat jij (Delphine) iets gekocht hebt in een groothandel in Brugge.
    Brugge is dicht bij de deur…
    Mag ik vragen welk product je kocht en in welke groothandel?

    grts
    Cindy

Geef een reactie

