Adieu wijsheidstandjes!

Hi lieve lezers.

Ik heb het al een paar maanden. Het begon met een stekende pijn in mijn tandvlees, daarna begon het te zwellen en opeens na een helse week van pijn scheurde mijn tand zoooo door mijn vel!

Inderdaad, ieuw!

Uiteindelijk zei de tandarts ‘ Tja Delphine, je hebt geen geluk, ze moeten eruit want jij hebt geen plaats.”. Laat dit nou net dé operatie zijn waar ik al heel mijn leven bang van ben. Die wijsheidstanden operatie!

Nu, geluk bij een ongeluk, ik heb er maar 2 in mijn onderkaken! Volgens de dokter zitten de andere bovenste twee er zelfs niet en zullen ze dus ook niet uitkomen!

Uiteindelijk kennen we allemaal dit gevoel wel. We stellen het uit en uit en uit. Uiteindelijk is er geen ontkomen meer aan want al de plaats tussen mijn tanden was verdwenen en ging ik vorige week met een klein hartje naar het ziekenhuis voor een foto.

Daar kwam de grote gruwel uit. Ja, ze moeten er allemaal uit! Na een paar weken begonnen ze mijn voorste tanden naar voor te duwen en voor het erger werd, maakte ik van mijn hart een steen en vandaag was het dan zover.

Ondertussen heb ik al elke dag van iedereen allerhande verhalen gehoord. Van 4 dagen KO in de zetel tot ‘ ik at ’s middags al biefstuk met frietjes!”

Resultaat!

Ik heb gekozen voor de sedatie methode. Dit is tussen lokale verdoving (anders moest ik twee keer gaan) en tussen volledige narcose. Dit vond ik weer zo drastisch en achteraf voel je je nog mottiger dan voorheen!

In het ziekenhuis was er al even halve paniek toen ze mijn aders niet vonden. Ik dacht ‘ oh yeey, dit helpt tegen de angst’ :p

Ik herinner mij eigenlijk best weinig. Door die sedatie werd ik versuft met medicatie die via een catheter werd ingespoten in mijn bloed en direct was ik volledig van de kaart. Ik herinnerde mij nog een en ander van dat halfuurtje werk, maar nu een uur later zijn deze herinneringen ook volledig weg.

Mijn lief zit momenteel in de zetel te spelen op zijn 3DS. Hij was zooo lief voor mij. Hij moest mij begeleiden omdat ik niet meer in staat ben/was om te rijden. Volledig versuft, maar momenteel nog zonder pijn!

Ik heb al een pilletje genomen tegen de zwelling, zit met een Ice pack volledig rond mijn kin zodat mijn kaken goed gekoeld zijn, dit is heel belangrijk wil je niet dat je kaken blauw worden.

Nu wacht ik gewoon nog de pijn af, die hopelijk niet te hard gaat doorkomen wanneer de verdoving uitgewerkt is. Maar ik heb er best een goed gevoel over!

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

3 gedachtes over “Adieu wijsheidstandjes!

Geef een reactie

