Me-time in Brugge!

Hi lieve lezers!

Het is de eerste keer in MAANDEN dat ik eens een dag gewoon vrij ben en géén plannen heb. Niets. (Nuja, buiten eens mijn auto in de garage doen voor onderhoud, maar daar heb ik meer onverwacht over beslist). Nu we dit gehad hebben besloot ik om een dagje me-time te houden.

Met een goed boek, de ‘Rozenkoningin’ van Phelippa Gregory ben ik naar Brugge getrokken en ben ik naar 2 , voor mij onbekende pubs gegaan. Gewoon even niemand zien en horen. Ik, mijn boek en een goed drankje! Yes!

Eerst en vooral ging ik naar de Irish Pub. (http://www.delaneys.be) Het is er best kalm overdag. Met moeite 2-3 koppeltjes en groot genoeg om niemand te horen en te zien.

Ik stond ervan versteld hoeveel ik kon genieten van mijn boek, met een lekkere latté machiato!

20140127_153340

 

 

 

 

 

 

 

 

In de Irish Pub kun je ook eten ’s middags tot 15uur en dan terug vanaf 18uur. Je kan er voornamelijk grote burgers eten! Het meisje achter de bar sprak Engels en zag eruit alsof de wereld haar hélemaal niet kon schelen. Maar dan op een positieve manier!

Een Irish Coffee glas voor een latté.. waarom niet

Na een uur heb ik mij verkast naar een kleine gezellige wijnbar! Ik zat daar 2 uren, van 16-18 uur en ik was die 2 uren de enige gast daar. Normaal zou ik mij wat ongemakkelijk voelen, maar daar niet. Ik was zodanig verzonken in het boek dat ik na 2 uur mezelf moest forceren om toch op te staan en te vertrekken.

20140127_161212 20140127_161409

 

 

 

 

 

 

 

Heerlijk genieten in de ‘Winebar Est’. (http://www.wijnbarest.be/)

Elke zondagavond komt er een live band spelen. Je kan er heel veel kazen eten en salades. Ook vegetarische gerechten!

Nu ik terug thuis ben, ben ik wel helemaal ontspannen. Het is de eerste keer dat ik zoiets deed, helemaal alleen in een pub/café en ik ben van plan dit vaker te doen. Het geeft echt rust. Weg van alles en iedereen en gewoon even op jezelf. Nadenken over alles, of gewoon net over niets.

Als er iemand zou plannen om eens naar  Brugge te gaan, of eens naar een nieuw plaatsje wilt gaan, kan ik de Winebar Est zeker aanraden!

 

Geef een reactie

