Dingen die kunnen misgaan in de wellness!

Hi lieve lezers.

14 februari 2014. Ik zal het nooit meer vergeten. Ik dacht ‘laat ik mezelf eens verwennen met een bezoek aan de wellness.’ Het was een arrangement van 2 uren met een gelaatsverzorging, voetmassage/pakking en rugmassage/pakking. Klinkt heel goed hé! Ik had gehoopt dat het evengoed zou zijn als het eruitzag. Beware voor een lange tekst vol bizarre dingen die kunnen gebeuren in een wellness!

Dus ik kom aan bij de masseuse, het is een éénmanszaak en toen het mijn beurt was mocht ik op een tafel gaan liggen zodat ze eraan kon beginnen. Ik weet dat veel mensen houden van de stilte, maar ik zeg toch graag eens iets tegen de masseuse, om toch een beetje voeling te hebben met haar. Uiteindelijk moet er toch een beetje een klik zijn, niet?

Dus ze zei al niet te veel tegen mij, onder het mom van ‘je kan niet ontspannen als je praat’. Ze begon mijn gezicht te masseren en tot mijn grote horror voelde ik opeens haar lange nagels krassen in mijn schouders. Natuurlijk verkramp je ook gewoon hélemaal samen van de pijn. Hoe meer ik dus gespannen werd van de pijn, hoe meer te begon te nijpen. Tot overmaat van ramp zei ze ‘Delphine, ontspan u!’

Toen ik zei dat het pijn deed, zei ze dat dit tussen mijn oren zat. Alléé vooruit, het ligt aan mij! Vanaf toen was het om zeep. Ik dacht constant ‘ontspannen, ontspannen’, maar eens je daaraan denkt, is het volledig gepasseerd vind ik. Daarna begon ze aan mijn voeten. Daar kan je denk ik niet veel verkeerd aan doen. Na enkele minuten waren mijn voeten helemaal ingepakt en liet ze mij even alleen liggen in die ruimte.

Toen ik daar lag, alleen in die ruimte merkte ik dat er twee deuren waren. Eentje die naar haar praktijk liep en een die naar de tuin ging. Je gaat het nooit geloven maar op een gegeven moment hoorde ik écht waar ‘tik tik tik’ op de glazen deur aan de kant van de tuin! Tot mijn grote verbazing ging deze open en kwam er een man binnen. Ik lag daar dus, met niet al te veel kleren meer aan toen die man opeens ‘oh sorry!’ zei en wegliep. Kun je dit geloven?! En ik moet dan ontspannen?!

Nadat ik dit tegen de masseuse zei, vertelde ze me dat hij weet dat hij niet langs die deur mag, maar verstrooid is. Ja zeg!

Okay, na dit alles begon ze uiteindelijk aan mijn rug. Wat heb ik afgezien!
Ik hou er niet zo van als ik hardhandig gemasseerd word. Ze begon echt keihard te nijpen in mijn huid en ik dacht alleen meer “ontspannen, ontspannen”.. Zo ben je toch niet goed bezig?
Ik had trouwens ook nog nooit geen ervaring gehad met hotstones. Wat doet ze? Ze pakt daar zo’n steen, gooit hem op mijn rug en begint daarmee te duwen en te trekken op mijn huid, tussen mijn schouderbladen, ik had het gevoel dat ik levend gefileerd werd. Ze merkte dat ik verkrampte en dus begon ze nog harder te masseren en te duwen en ik was oprecht blij dat het gepasseerd was.

Uiteindelijk toen ik mijn kleren enzo weer aangetrokken had, vroeg ze aan mij; ‘ Delphine, ben jij een gespannen persoon?!”. Hahaha ik kon echt wel janken op dat moment. Natuurlijk ben ik een gespannen persoon, dat is zo, ik heb die spanning ook nodig, dat is mijn drive om mij alert te houden. Uiteindelijk wist ze mij te zeggen dat ze nog nooit eerder zoooveel spanning voelde in zo’n jong persoon (Ja duh, ze fileerde mijn vel!) en die pijn die ik voelde zit dus tussen mijn oren. De stress zit zoooo diep volgens haar, dat een wellnessbezoek al niet meer helpt! Volgens haar hink ik nét niet tegen een burn-out aan en is een gesprek met een psycholoog geen schande. Like whuuut? Ze kent mij niet eens! Ik wist niet wat mij overkwam toen ik het hoorde.

Dus, moraal van het verhaal: Ik wilde mezelf een goed verwennen op valentijn. In plaats van ontspannen naar huis te gaan, ging ik naar huis met frustraties, met de gedachte dat ik persoonlijke issues heb, dat ik tegen een burn-out aan hink en met een nek vol rode striemen. Moesten ze mij dood terugvinden zouden ze gedacht hebben dat ik gewurgd was ofzo. Ik heb twee dagen pijn gehad aan mijn nek en schouders. Niet van de massage maar gewoon puur doordat ze mij zo hard genepen heeft!

Phoe, dit lucht op! Dit zijn dus dingen die gewoon kunnen gebeuren in een wellness blijkbaar. Maar ik ga toch de eerste maanden geen wellness meer binnen dankzij haar!

7 gedachtes over “Dingen die kunnen misgaan in de wellness!

Geef een reactie

