Frustraties alom! De horror van Vlaanderen part 2!

Het triest gedrag van sommige Vlamingen blijft mij enorm verbazen!

In een vorig bericht (https://choupettista.wordpress.com/2014/08/20/frustraties-alom-de-horror-van-vlaanderen/) vertelde ik al over mijn grootste ergernis; het verkeer in Vlaanderen! Eerlijk toegegeven, ik ben geen engeltje en ik irriteer mij snel maar daar gaat mijn lieve medemens geen last van hebben want ik vloek in mijn auto. Met mijn ramen dicht… en stil. Want anders krijg ik nog gasboetes wegens geluidsoverlast.

Hoe dan ook, het valt me de laatste weken enorm op dat de mensen gewoon geen geduld hebben. Niets. Wat is er gebeurd met ons?
’s Morgens moet ik 10 – 15 minuten rijden naar mijn werk. Ik doe een aantal rotondes en een zeer lange baan waar ik 70 mag rijden. Vaak durf ik iets sneller te gaan dus het is echt geen straf om achter mij te rijden. Toch slagen verscheidene simpele zielen er in om op amper 1 meter van mij te rijden en constant te kotteren in mijn gat verdorie! Alsof ze echt denken dat ik zo sneller ga rijden..

asoverkeer2-480x319

Integendeel! Vanaf dit gebeurt verander ik direct in een groen harig monstertje en ga ik van 80 naar jawel, 67 KM/uur op cruise control. Voila. Ik hoop altijd dat de mensen dat door hebben maar ik heb helaas geen geluk. Om hem nog iets blijer te maken ga ik heeeel traag uitbollen, op een halve kilometer van de straat waarin ik moet zijn. Ik zie dat die lieve medemens achter mij het moeilijk krijgt. Het leven is hard.. Nee, het leven is een soep en wij zijn de balletjes! En hij struggelt zo met zijn zware hindernissen in zijn leven… Uiteindelijk als ik afgeslagen ben sprint hij er met gierende banden vandoor, om uiteindelijk achter iemand anders te moeten rijden en ook in die persoon zijn gat te kotteren! AAARGH!

Verder is er nog iets dat ik niet snap. Op een rond punt stop ik altijd (maar meestal niet bruusk) voor een fietser die rechtdoor rijdt en totaal niet om zich heen kijkt. Net op dat moment ziet de persoon rechts van mij zijn kans om snel op de rotonde te rijden, ziet hij me nét op tijd om bruusk op zijn rem te staan en keihard te toeteren naar mij. Ik leer elke dag nieuwe obscène gebaren bij! Dan vraag ik me af, ligt dit aan mij? Sinds wanneer moet ik zo behandelt worden omdat ik een fietser doorlaat en die gefrustreerde vent dat niet gezien heeft?

Dus bij deze. Ik snap het niet. Vertrekken mensen niet meer op tijd? Is er dan echt niets meer van respect? Ben ik de enige die mij opgejaagd voelt als mensen toeteren naar mij terwijl ik echt niets verkeerd doe?

Ik heb mij nu sinds een paar dagen voorgenomen om gewoon op het gemak te rijden en mensen te irriteren ofzo. Uiteindelijk hebben zij alleen veel frustraties als ze zo snel op hun paard gaan zitten! Heb toch eens wat respect voor de medemens want uiteindelijk staat die persoon ook in de file, moet die ook stoppen voor een breinloze fietser die totaal geen verkeersregels kent en dus maar gewoon doet wat hij wil. Iedereen wilt snel naar huis na een lange werkdag en iedereen heeft het zo zwaar want ze moeten leven met zichzelf oh man. Ik ga me niet meer opjagen, kijk!

Voila. Ik heb gesproken! En nu ga ik van mijn zeepkist af.

Geef een reactie

